Sunday, June 19, 2011

ayah. :)

semperna hari bapa hari ini.
jadi entry aku ialah tentang hari bapa  :)
aku hanya boleh menumpang gembira dan tersenyum .
bila rata-rata rakan-rakan sibuk bercerita tentang bapa mereka.
ayah yang aku sayangi telah bertemu yang maha Esa.
kedewasaan aku mengajar aku supaya menerima ketetapan ini dengan hati terbuka.

bagi kawan-kawan yang ayah mereka masih lagi ada.
jangan lupa ucapkan hari bapa.
walaupun ada antara kita jauh untuk beli hadiah.
tak menjadi masalah untuk kita ucapkan 
'SELAMAT HARI BAPA'
kepada ayah kita.
jangan tunggu sampai jadi macam aku.
aku mampu kirimkan salam kepada ayah melalui angin dan doa.
bukan nak buat cerita sedih.
tapi itu lah realitinya.
selalunya cium tangan ibu dan ayah biasa bagi kita sebagai seorang anak.
tapi berapa ramai antara kita yang cium pipi dan dahi ibu dan ayah kita kalau nak keluar rumah?
jangan sampai bila mereka dah terkujur kaku baru kita nak cium mereka.
 jadi kesimpulannya.
jangan sia-siakan kedua ibu bapa selagi mereka masih di sisi kita.

happy fathers day to all fathers in malaysia 
:)


No comments:

Post a Comment