Monday, June 27, 2011

blackberry VS kopiah

today.
pre law club dengan kerjasama spr pre law.
dengan jaya nya telah berjaya mengadakan pilihan raya
kelab asasi undang2.
yang aku nak ceritakan kat sini bukan lah intipati pilihan raya atau manifesto calon2 yang bertanding.
tapi aku teringat sesuatu.
something that make me think about somthing.
masa tengah mengundi.
ada hamba allah ni yang juga ajk spr.
dia nak ajak kawan-kawan mengundi.
tapi ayat yang dia cakap ialah :

' mari undi mari undi.
kalau undi umno dapat blackberry,
kalau undi pas dapat kopiah'

i am not tryting to provoke anybody.
dan aku tau ayat tu cuma satu gurauan.
tapi ayat tu buat aku berfikir.
adakah selama ni mentaliti masyarakat memang dah di 'setting' 
jika anda undi umno.maka segala kekayaan dunia akan anda kecapi.
dan kalau pas yang anda pilih,
maka anda akan memilih akhirat yang abadi.
bukan aku nak gunakan statement.:
kalau undi pas masuk syurga.
kalau undi pas tapi tak solat.
tak kena jugak tapi insya-allah.
kalau kamu-kamu beramal dengan agama kamu.that is the way.

dan kalau anda sebagai pengundi.
mana anda pilih.
bila kita bercakap tentang pemimpin.
pemimpin yang memberi anda black berry.
atau pemimpin yang insya-allah membimbing anda mengingati agama..
pemimpin yang baik bukan nya kerana dia adalah pemimpin pas atau umno.
tapi adalah pemimpin yang boleh mentadbir jajahannya dengan sebaik mungkin.
dan sentiasa mengaplikasi kan surah al-asr.
' berpesan-pesan dengan kebenaran dan berpesan-pesan dengan kesabaran'

renung-renungkan 
:)
wallahualam.


No comments:

Post a Comment