Sunday, October 24, 2010

cikgu-cikgu



guru
ku tahu
tulisan ini tidak terbanding dengan dirimu..
kau insan mulia 
kau insan penyabar..
kau insan berilmu..
kau lah pelita hidupku..

guru..
kau serahkan aku dengan gedung ilmu mu
supaya gah aku menongkah arus pelayaran hidupku
kau bekalkan ku dengan timbunan nasihat..
menjadi senjata dikala ku kealpaan

namun guru..
kini setelah aku melepasi pagar itu..
kini aku rindu..
tiada lagi rentak nasihat..
tiada lagi melodi ilmu..
yang kau nyanyikan di gegendang telingaku..
yang kau dendangkan di hadapan mataku..

guru..
kini aku telah berada ambang pelayaran masa depanku
kuharapkan doa mu
berderu bersama ombak yang bergelora ditengah2 lautan perjuanganku..
aku dambakan redha ilmumu
dan guru..
ku tiupkan nada nada doaku
supaya kalian terus berada dibawah rahmat Illahi..
terima kasih setinggi everest..
sedalam jurang marina..
seluas lautan terbentang ..
atas segala ilmu dan pengorbanan mu..
jasamu ku kenang hingga ke akhir hayatku guru..


yang asli lagi tulen..
dari
nurul aiman bt mohd zainal isa..

khas buat guru-guru dan cikgu2 yang byk berjasa

No comments:

Post a Comment