Saturday, September 10, 2011

inilah perpaduan

assalamualaikum.
final sudah hampir.
tapi aku still curi masa untuk membaca untuk mengetahui isu semasa di dalam dan luar negara.
maaf la ummi.
bukan tak fokus ke final.
tpai jiwa ni terlalu cintakan politik dan negara.
nak cedok sikit2 je cerita.

aku tau terbaru ni kerajaan dah mula alih isu.
untuk tutup isu bersih dan spr.
aku baru habis baca blog pencacai semalaysia
memang best.
dan paling tertarik post yang menceritakan detik2 bersih.
aku tahu aku ketinggalan.
tapi aku masih mahu memegang title pejuang demokrasi.
even cuma boleh dari hati.
kerana amanah seorang pelajar yang perlu dilunaskan terlebih dahulu.

aku bangga malaysia empunya sasterawan 
seperti a.samad said.
berdemonstrasi cuma memakai selipar.
wahai mata-mata negara..
adakah pak samad mahu melakukan keganasan?
melalui pemaikaian nya, kita dah tahu.
tidak sama sekali.
walaubagaimana kamu mahu menutup mata rakyat.
kamu gagal!

perjuangan mereka tidak berlatarkan 1malaysia.
tidak memerlukan wang poket dari ambiga.
mereka pergi kerana demokrasi.
ye.
mereka pejuang demokrasi.
tahniah juga kepada bonda aku.
mewakilkan aku ke perhimpunan bersih yang lepas.
tak rugi mengasah stamina hari2..
bonda yang dah berusia 48tahun masih gah.
walau diserang oleh tali barut kerajaan yang tiada perikemanusiaan di hati mereka.

walaupun bersih 2.0 sudah berlalu.
namun. natijahnya.
melalui perhimpunan bersih 2.0
jelas lah. masyarakat malaysia tidak memerlukan 1malaysia
untuk mengimarah kan perpaduan.
dan kepada yang gentar dengan amaran kerajaan.
kalau semua penjawat awam keluar.
tak logik la kerajaan nak buang semua penjawat awam.
siapalah kerajaan tanpa rakyat.
kalau kerajaan nak buang semua penjawat awam.
kita wujudkan negara kapitalist pulak.
hahaha.
sekian.

No comments:

Post a Comment