Saturday, September 10, 2011

sejarah

assalamualaikum.
haha.
ini isu masih hangat.
sejarah yang telah dieksploitasi.
aku terasa sia-sia aku belajar sejarah.
aku rasa bodoh dapat a sejarah menipu.
aku rasa bodoh belajar undang-undang.
aku rasa bodoh belajar undang-undang penjajah.
tapi aku nak final.
kena tanam rasa pandai.
aku masih berpegang kepada prinsip prof. aziz bari.
tidak kisahla undang-undang apa pun,
tapi 
kalau kita laksanakan cara islam,
maka islam la dia.
tapi pemimpin kita kan.
h.a.m.p.e.h.
tak akan nak mengaplikasikan hudud yang akan memakan diri sendiri.
lihat kredibiliti pemimpin di jepun.
lihat ketegasan undang-undang china.
china komunis pun bagus.
aku ni tidak la secerdik profesor2 kangkung yang suka mengankung .
tapi
aku ni. pelajar.aku rakyat malaysia.aku cintakan tanah aku dilahirkan.
sekarang ni bukan isu siapa penjuang siapa pencacai.
sekarang yang rakyat nak tahu.
ceritakan lah sejarah sebenar.
maaf lah aku anak muda lantang.kerana
aku sayangkan negara aku.
cikgu-cikgu halalkan lah ilmu.
tapi kalau cikgu tahu kebenaran tapi masih ceritakan perkara salah.
cikgu, 
macam mana cikgu hukum tu.
bukan nak salah kan cikgu.tidak.tanpa cikgu tiada aku.
tapi mesejnya disini.
mari sama-sama kita tumbangkan tembok rapuh umno.
supaya cikgu2 tidak perlu menanggung dosa-dosa
menyampaikan perkara fitnah..
hai dunia.
apalah yang dikejar di atas dunia.

No comments:

Post a Comment