Friday, August 19, 2011

hari yang pasti.

sedar tak sedar.
aku dah hampir tiba ke penghujung semester.
semester terakhir aku dalam 
asasi undang-undang.
insya-Allah.
tak sabar rasanya nak sambung degree next year.
even aku masih dalam dilema.
kos apa yang aku nak ambil.
the first thing of course la muet aku masih tak lepas-lepas lagi.
if i dont get band 4 this time.
goodbye to law la jawabnya.
i have my second choices 
but
i will try my best to stay in this course.
law and politics is my soul.
pilihan lain aku ialah :)
sains politik
sains kemanusiaan.
human resources.
masing di universiti yang berbeza.
basically.
aku dah selesa dengan sistem pembelajaran UiTM.
full english and aku dah selesa dengan cara itu.
tapi dari 1 sudut
aku dahagakan persaingan dengan bangsa lain.
persaingan masih wujud di sini.
dan sengit.
tetapi jika kita berada dalam bangsa kita je.
pemikiran kita terhad.
untuk orang macam aku especially nya la.
because dekat rumah confirm2 tempat aku kat bilik je.
aku tak akan bergaul dengan masyarakat sangat.
sebab aku tak selesa dengan persekitaran kediaman aku tu.
dan aku bukan selalu berada kat sana.
untuk mengubah mentaliti masyarakat di sana dan mencadangkan
1 pendapat hingusan aku.
aku lagi suka duduk di kawasan rumah lama aku.
di gombak.
ada perpustakaan untuk dikunjung bila bosan.
ada gotong-royong setiap bulan supaya ukhwah sesama jiran terjalin.
dan paling penting
ada markas pas taman melewar tempat aku suka pergi masa kecik-kecik dulu 
:)
ok, back to the topic.
apa pun aku cuma ada kurang sebulan jika tolak tidur dan perkara remeh
untuk aku sampai ke final.
aiman!! jgn malas2 please.
i hope i will pass my foundation with flying colour!!!
degree wait for me.
* tak boleh ckp uitm lagi sbb muet tak lepas lagi*
hehe.
wassalam..


No comments:

Post a Comment