Thursday, March 3, 2011

suka suki

salam..
hmm..ok detik ini..
hari khamis (3/3/2011) jam 9.27 waktu tempatan,
i am very grateful because i am here..
at my hometown,
even i am here just for 3 days,and my mom is not here,
but it is ok,because actually i need to calm my mind..
its already too complicated..
haha..like my friend , yus says :
  
     "ang perasan tak, asai dgaq ja merbok..
   kat pala otak aq dok pk study,assignment, "

yes i am agree with you dear,
haha..
ok stop about merbok ..haha :)

__________________________________________________________________-

akhirnya kini dah sampai ke penghujung semester 2, cuma tinggal lagi beberapa minggu lagi,
sebelum aku akan mulakan cuti semester selama 2 bulan..
yeeeeayy.. alhamdulillah,
tapi sekarang aku takut, i need to perform well for my final examination,
i need to score 3.5 above for my cgpa because i want to apply JPA scholarship,
when i am in degree..
oh Allah, please help me to achieve my dream,
actually for this sem, i feel disappointed with my achievement,
markah ujian aku walaupun aku tidak gagal,
tapi tak mencapai target,yes, i admit .. my false, kurang usaha dan doa..

aku teringat time aku habis exam psycho, our second test for psycho,
i feel stupid, seriously..
after finished exam, i felt sad and called my mom and cry,
aku salahkan diri aku, aku rasa aku tak sebijak yang lain,
aku salahkan masa, ... aku salahkan semua..
sampai seorang sahabat menasihati aku

   " dunia ini tidak layak untuk ditangisi"
masya-Allah, aku tersedar ..
memang ! sudah banyak air mata ini jatuh kerana dunia,
aku tersedar, aku belajar sampai pagi, aku menulis tak henti-henti,
tapi aku cuma menadah tangan berdoa tidak sampai 5 minit untuk setiap waktu solat,
jadi siapa lah aku ini tanpa bantuan Allah..

jika dunia yang aku kejar, dan kerana terlalu ghairah mengejar dunia,
aku terleka dengan pencipta, maafkan hamba mu ya-Allah..
aku rasa berdosa sangat, dan aku perasan semua ini berlaku dan dialami oleh kebanyakan kita,
bila hampir waktu test semua akan menadah tangan kepada Allah dan meminta-minta itu dan ini,
selepas habis waktu peperiksaan , maka kebanyakan nye akan lupa pengharapan mereka,
ibarat kita ni, memberi rasuah kepada maha pencipta.

renung-renungkanlah sahabat-sahabat,
ini juga untuk diri aku..
semoga kita sentiasa berada di bawah naungan rahamat yang maha Esa..
amin :)

No comments:

Post a Comment