Monday, April 18, 2011

while people sleep

kawan - kawan kata aku ni jenis kuat belajar.
sampai izzati cakap aku ni duk kampus tak ada life.
hahaha
pergi kelas.
ada waktu senggang siang tidur.
malam lepas isyak buka buku.
sebelum tidur baca lagi.
bangun pagi baca lagi.
hahahaha.
kalau dulu prinsip aku :
'i never care what people say.
the most important is my parents and my result'

UiTM Kedah.
ASASI UNDANG-UNDANG.
banyak ubah cara belajar aku.
bila aku dah buat keputusan untuk sambung ke asasi undang-undang.
aku perlu mengambil dan menerima risikonya.
ye. bukan mudah.
kalau manusia berjenis macam aku.
dulu time sekolah.
belajar last minit. tak faham i never care.
result ala cart juga la.
tapi kini aku rasa persaingan itu sangat sihat dan berharga.
aku cemburu rakan-rakan mendapat result yang tinggi.
even in first test.
bukan aku mahu mengejar yang pertama.
tapi selalunya yang pertama tu kerana ilmunya sempurna kan??

*credit to ILUVISLAM*
aku bertemu ungkapan baru.

'while people sleep we work,
while people work.. we work harder'
insya-ALLAH work harder for next sem.
bukan untuk belajar.
tapi untuk ibadah sunat malam.
kita sibuk bangun malam untuk belajar.
tapi tak pernah meminta dahulu dari-NYA.

...aiman nak berjaya..


No comments:

Post a Comment