Friday, November 19, 2010

kenangan silam..

dah malam-malam ni..kadang-kadang datang la perasaan jiwang meenrpa ke dalam sanubari.. bukan aku ni jenis jiwang-jiwang. Tapi kadang-kadang memori tu menyerang aku secara bertubi-tubi... dan tak sempat aku menangkis serangannya.. bukan apa..malam ni aku teringat la .. zaman persekolahan dulu ..yang meninggalkan 1001 kenangan...memori kelas kami yang nakal dan gila-gila. membuatkan kelas kami pada mulanya di labelkan sebagai kelas bermasalah.. aduyai .. kami ni semua muka suci habis ..cam ne la cikgu salah tengok ek.. huuhuuh.. but we know ourself and we try to show and to give the best for our teacher.. aku bukan la dari kelas tip top science stream..aku nak elak belajar bio sebenarnya..tapi last-last aku kesal jugak... dah tau slow math .. cari nahas masuk kelas akaun..! kelas kami subjek nya tak berubah pun cuma biologi tu change to account, so memang agak senget la nak bawa subjek .. dan aku sebagai langkah permulaan ..aku dah sasarkan memang nak ambil tasawwur islam sebagai subjek tambahan.. kononnya yakin boleh dapat a+ haha.. erm..

      ok,ni guru kelas kesayangan kitorang .. masa 5 ibnu rushd,
       masa form 4 gambar nya tak da dalam simpanan, nak stalk fb pun tak jumpa..
 ustazah noraini ni banyak sangat sabar dengan kami,syukran ya ummi, a'la ilmi..uhibbuki fillah
ok.korang tengok gambar yang sama kan, ok actually, 
guru kelas kitorang suaminya ...sir khairani mengajar kami...
seorang guru fizik yang santai dan rilex..hahha
kami sayang ke 2 duanya..sebab mereka sangat understanding..

ok..ni bukti mereka sangat concern dengan kami. .. setiap 3 bulan sekali
ustazah tidak lupa meraikan hari jadi kami ..
terharu.. jadi.. sebagai tanda penghargaan..
kami cuba menjadi anak yang baik kepada beliau..
walaupun ada kalanya..memang perangai kami ni tak senonoh sikit..
:)
aku teruskan dengan ketua tingkatan kitorang(ex):)
ok fine..!mamat ni memang nampak baik k.
tp sangat sengal..!hehe asip.. u cant say anything coz thiss mine..
haha.. ok ni klas monitor kitorang yang sangat susah di control..
memang nakal.. tapi sebenarnya dia seorang yang bertanggungjawab..
sekarang dia sudah melanjutkan pelajarannya di sebuah kolej di puchong..ok roy..!
keep it up..!

our assisstant class monitor..
ni la penolong class kitorang yang agak gila-gila.. sempoi + hati kering..
dia ni ada tabiat pelik.. suka pakai spek kat luar tudung..
tapi.. terer math..memang tak da siapa boleh lawan dia dalam math..
sekarang ni..dia di kolej matrikulasi kuala nerang..
good luck wa..!

next person..!
ok ni kat belakang hasif tu..mira... anak jawa tu..kata orang..orang kata,
aku tak kata.. orang jawa ni rajin-rajin...!hehe
mira ni pengawas dulu..nak stalk gambar zaman sekolah  ..tak dapat..!
hehe..ampun...
dia belajar di uitm sri iskandar..!
kos statistik..ni pun otak math gila..!
p/s: kuota penuh k..mira is belonging to hasif..
:)
ni..kanak-kanak riang., nurul syafiqah..ank cik man..erm..
ni tergolong dalam kategori best fren forever aku..
dia ni..law aku susah je..dia muncul..macam ada chemistry..
dia nampak macam tak cukup umur..
tapi pro dalam penjagaan bayi..
haha
perkataan favourite dia..tenuk mu..haha..ye kot..!
dia sekarang di pra-u ,form 6..uitm sungkai..hehe..

ni amy,, short for noramelia abd rani..dia sangat georgeous..
haha.. memang ramai yang gila bayang kat amy ni..
tapi..amy sangat baik ..
aku pun banyak terhutang budi kat amy..
mak and ayah nye,,masa nak spm..hampir every week..
aku check in kat rumah dia..
kawan study aku dulu..
sekarang alhamdulillah.. dia pun berjaya ke uitm..
aku lupa la kos mu amy,,
tp uitm kelantan..
gewe kelate la dia ni nanti :)
ok..ni jannah..kawan aku yang rapat masa sekolah..
aku suka buli dia..
hehe
tapi dia baik..aku tak suka orang lain buli dia..tapi aku takpe..
bila orang lain buli dia..aku akan marah..dan dialog aku..
"korang jangan buli jannah.,,aku buli tak pe..anak yatim buli anak yatim ok"
huhu..tapi aku harap jannah tak pernah ambil hati..
kami kalau bercakap tak pernah lembut..tapi kalau dulu aku ada masalah dia la yang
aku selalu bagi amanah..
dia pun dah berjaya di polimas..!
aku tak tau la kos apa..
hehe
..
ok..!mamat ni tak hensem sangat pun..
kami panggil dia wan..dia la lelaki yang paling kecik dan comel..
macam adik kami yang mudah dibuli..hehe
wan sekarang berjaya di form 6, dengan piqah..
:)
ok dalam gambar ni memang ramai..tapi kawan aku..
yang bila dia senyum..
ala2 ikram dinzley..tu zahir,,
dia ni kitorng gelar dia dulu.
ikram junior..sangat berkebolehan bercakap dengan kambing dan kuda padi..!
hehee..dia sangat hebat dalam mengingati fakta sejarah..
dan sekarang member aku ni dalam dip statistik..sekali dengan mira..!
ni hana..
kawan aku yang sangat la fragile hatinya..tapi cute...!
haha..
hana la ni di kedah..di form 6 juga..dia terrer math juga..!
anak menakan cikgu bm dan sejarah kami..cikgu aman shah merangkap guru disiplin..
dan cikgu akaun kami..cikgu shida..
hana di kedah meneruskan perjuangan..
chaiyok...!
ok fine..!aku memang nak buat last-last dia ni..
sebab dia ni pesaing sengit aku..
bosan dah aku nak bersaing dengan dia...
hehe..
dari zaman sekolah..sampai u..dia ikut aku je..
ehehe..
ni azreen farhani..anak pengurus besar felda,cik man..
dia ni aku tak tau cita-cita dia apa..and apa motif dia..asyik mengekori hidup aku..
hehehe...
dia sekarang sama kos dengan aku..!bilik atas aku..!kelas je lain..
foundation in law at uitm melbourne aka merbok je..
hahah..
last2...aku rasa kelas ni tak lengkap kot tanpa aku..hehe
sebab aku tak lengkap tanpa korang jugak.
aku bersyukur dapat kenal korang..and be apart from all of u..
aku masih lagi macam dulu..mengejar cita-cita dan impian aku kat uitm merbok..
aku masih mencari dan membongkar keadilan..hehe
minat dan kecenderungan aku dalam politik telah membuat aku nekad..memilih jurusan undang-undang
doakan aku k..


for the last..
kita ir crew..
kita sahabat..
aku sayang korang
aku nak kita berjaya..
aku  nak hasif and mira kahwin.. :)
aku nak kita simpan kenangan kita sampai bila2..
love u all dear friends..
hope our love will neve r ends..
yeay..!
aku jiwang habis..!

                                             we are ex2 girls ir crew..
                                             we try hard and our best to get the best in our life

                                               zaman sekolah memang best..
                                               dan sangat malas belajar..!
                                                  ahli panel forum..
                                                      haha..sweet moment that never be delete..
                                                     hahaha
ni kami dengan cikgu praktikal akaun..cik eika.
4 ir crew..
keanak-anakan..
but we are the best,..
insya-allah..!


No comments:

Post a Comment