Sunday, November 21, 2010

new life just begin..

salam..
erm....letih juga la dari semalam travel nak balik kedah..pagi-pagi dah bangun,
mak uda tolong hantar,tapi pagi tu dia ada kelas...tengah hari tu baru kami bertolak dari sungkai...
erm.. then singgah rumah pok cik, ipar mak uda ..ada kenduri.. aku dah tak sabar-sabar nak jejak bumi merbok.. aduh2 cepat lah masa berlalu.. aku rindu merbok.. !ceh2.. :)

        aku rindu nak jadi pengunjung di sini..
    tanjung dawai..indah..jiwa tenang bila sampai sini..angin kuat..rilex sangat..
      kadang-kadang datang tengok matahari terbenam..
makan seafood kat tg.dawai..baik punya..pasti menjilat jari .. :)
 aku rindukan rakan-rakan perjuangan.
. mereka la pengubat lara dikala aku berjauhan dengan ummi..

 ok..ni paling aku rindu..
nak study sama-sama,
kalau lama duk rumah..rimas..
aku rasa otak aku stop berfungsi...
aku dahagakan ilmu itu..
 aku rindukan juga ini..
kami bersama-sama main boling..best..!
                                            keindahan alam semula jadi di kawasan ini..
                                            buat aku rasa tenang..jauh dari suasana hiruk pikuk kota..
                                         tenang nye..aku pasti akan rindukan semua ini 1 hari nanti..!

ok fine..! sabung cerita..dah jalan-jalan..sampai kat parit buntar..mak uda singgah pulak kat kedai emas sri ******,mula-mula sampai..terkejut aku..ramai gila orang..orang ramai tu tak gila..aku yang berpinar gila tengok orang seramai tu serbu kedai emas tu.. dalam hati aku terdetik ..
apa la istimewa nya kedai emas ni,sampai orang sanggup tunggu berjam2 nak dapat kan perkhidmatan emas mereka..mak uda tunggu kawan nye datang..mereka dah biasa memborong emas kat situ ..
lebih kurang half an hour later..kawannya datang.. cantik..elegant..cikgu zarina seorang guru muet,dan suaminya...(lupa nama) datang..terus mereka duduk di kerusi di kedai tu,tawar menawar harga emas..!unbelievable..lebih kurang 3 jam kat situ..now i realize..! wow..!wooow..! kedai emas ni memang benar-benar buat pelanggan gila membeli, dan proses tawar menawar tu sangat menarik.. pelanggan mereka bukan di sekitar parit buntar.. ada yang datang dari kedah dan penang untuk membeli emas di situ.. dan perkhidmatan di situ..dijamin 100%..!memuaskan..! mereka membeli emas terpakai dengan harga tinggi , dan jual dengan harga serendah-rendahnya..barulah kali pertama aku didedahkan dengan cara jual beli emas ni..

mak uda dah senyum meleret macam ni "______________" dapat perhiasan baru..jeles.!apakan daya..aku masih bergelar pelajar..!haha.. :) ..then, pak uda pulak offer nak belanja kawan mereka di pizza hut, atas pertolongan mereka .. jam 8 baru kami bergerak semula ke kedah.. aku dah tak sabar..rasa nak suruh je pak uda tekan speed kereta camry dia sampai maximum.. tapi..karang lain pulak jadinya..tak apa la...biar lambat asal selamat..lebih kurang jam 9.45 akhirnya aku sampai di bumi merbok yang aku rindukan sangat..!haha.. puas hati..!sampai bilik..roomate aku shane..yang ada...lagi 2 orang tu..hm..masing-masing ada urusan.. aku tak dapat nak berkemas sebab barang-barang aku dalam stor dan stor masih berkunci..

pagi-pagi hari ni..aku bangun awal-awal..sharp jam 8.. aku serbu stor..angkat barang-barang ..sebelum jam 12 kena selesai semuanya..!ops..jam 11..jam 12 aku ada kelas..!akhirnya aku siap mengemas tapi ada barang yang aku tak beli,barang-barang keperluan..ok set..!ada idea..tapi aku ragu-ragu la.. idea aku ni..menyusah kan orang tu pulak..
hmm...
aku lupakan idea nak membeli barang keperluan..siap-siap nak pergi kelas...kawan-kawan aku dah sampai awal-awal pagi..aku belum siap lagi mereka dah jadi penunggu setia...thanx tu fasya..kau memang 1st class..!dari sem lepas..dia la kawan yang banyak memberi kekuatan untuk aku ke kelas.. :) love u pacat..!..muah..!jarang aku nak kiss2 ni.. hehe..
ok fine..kalut-kalut pergi kelas..lecturer tak masuk..ok plan aku seterusnya,aku nak bertemu seorang sahabat..dia janji nak datang uitm ni..plan aku alang-alang dia nak datang, aku nak minta belas dia... tumpang ke sg.petani..dalam perjalanan dia nak ke uum,aku pastikan dia ikut highway sg.petani ke uum.,then aku deal dengan dia..dia pun bereh..!!terima kasih "sahabat"..! aku masih lagi ragu-ragu.. tak sedap hati la.. tapi tak apa la..
kalau dilewat-lewat kan..nanti esok lusa dah busy..barang-barang ni penting..tak nanti..seminggu la tak berbasuh baju...hm..ok..pukul 3 lebih..dia sampai..aku berteman kan sahabat aku az*** dan dia berteman kan sahabat dia..naik kereta dia..ke sungai petani..dalam perjalanan ke sg.petani..kawan dia main handphone dia..dan aku ternampak picture..sangat sweet..!1 :) tapi kalau betul tu dia dan *** kenapa tak berterus-terang..banyak kali aku tanya.. ok ..persahabatan tu tak akan putus kalau awak berterus-terang..dari aku tahu sendiri..aku dah jadi serba tak kena sepanjang aku membeli barang tadi..

ok..kalau kau terbaca ni, aku nak kau tahu, aku tak suka nak jadikan blog aku sebagai medium aku meluahkan perasaan peribadi.. tapi kau kenal aku,aku kenal kau,dekat 4 tahun kita kawan.. aku suka bersahabat dengan kau... jujur..! tapi bila aku tanya soalan tu..kau menafikan sekeras-kerasnya.. tapi sebab kawan kau main hp kau tadi.. aku dah ternampak..ok..!aku percayakan kau.. mak aku tahu kita kawan.. dari dulu aku bukan jenis yang suka berterus terang..!apabila aku rasa sangsi, aku lagi suka mendiamkan diri dan memendam dari aku tanya dan dapatkan kepastian..! aku cuma nak tahu..siapa dan mengapa dan kenapa :) gambar tu wujud..?hm..siapa? aku nak kau jujur..aku dah rasa jauh sangat dengan kau..! serius..! aku suka kawan dengan kau.. aku bebas nak kutuk kau., aku bebas nak luahkan perasaan aku.. tapi yang 1 ni aku cukup tak suka.. aku tak suka kalau kau tak jujur dengan aku.. kalau kau dah baca ni.. kau tau kan .. hati aku kalau dah keras.. aku susah nak patah balik.. explain la pasal gambar tu.. aku tak cemburu sebab kau kan abang aku, tapi aku nak kau bagitau perkara jujur..!! ok..! kalau kau jujur aku tetap kawan kau.. ok..!

terima kasih sebab jadi kawan aku..
terima kasih fasya sebab jadi kawan aku..
terima kasih wan sebab jadi kawan aku..
aku hargai korang..

No comments:

Post a Comment